11. festival korejskega filma v Londonu: Koreja na vlaku za Londonu | Revija Ekran

11. festival korejskega filma v Londonu: Koreja na vlaku za Londonu

| 20. 2. 2017. | Ekran na ekranu, Festivali

Festival korejskega filma v Londonu (London Korean Film Festival) je letos nekoliko razprostrl svoja krila. Osrednji del se je sicer še vedno dogajal med 3. in 17. novembrom v Londonu, nato pa so selekcijo korejskih filmov predvajali še v Glasgowu, Belfastu, Sheffieldu, Manchestru in Nottinghamu – s klasičnih 14 se je podaljšal na 24 dni.

6. oktobra 2016 je festival kot neke vrste ‘teaser’ organiziral prvo projekcijo in z njo takoj nakazal, da tudi v letu 2016 v Londonu ne bo manjkalo odličnih korejskih filmov – Train to Busan (Busanhaeng, 2016, Yeon Sang-ho), ki je premiero sicer doživel na festivalu v Cannesu, je igrani film in nadaljevanje neverjetnega animiranega celovečerca Seoul Station (Seoul-yeok, 2016, Yeon Sang-ho), ki je bil mesec pozneje prikazan v rednem programu festivala. Train to Busan se začne, kjer se Seoul Station konča – v predfilmu se pred centralnim terminalom železniške postaje v Seoulu zgrudi brezdomec, ki se kmalu spremeni v podivjanega zombija – in okužba se s svetlobno hitrostjo razširi po Seulu. Mlada ženska z ugrizom na nogi se na začetku filma vkrca na KTX, hitri vlak, ki povezuje Seoul z Busanom. Na istem vlaku je že Yeon Sang-ho (vedno odlični Gong Yoo), ločenec, ki se je s težavo odtrgal od svojega dela, da bi hčerki izpolnil rojstnodnevno željo in jo z vlakom odpeljal k njeni mami v Busan. Poleg njega je na vlaku še par iz delavskega razreda, Sang-hwa (Ma Dong-seok) z nosečo ženo Seong-kyeong (Jung Yu-mi), srednješolska baseball ekipa in kopica druge hrane za zombije. Število okuženih začne strmo naraščati, takoj ko vlak odpelje s postaje – in kmalu se običajna vožnja spremeni v bitko za preživetje.

Train to Busan (Busanhaeng, 2016, Yeon Sang-ho)

Čeprav je Yeong Sang-ho ustvaril scenarij za Seoul Station in režiral oba filma, pa se kar precej razlikujeta – v Seoul Station je več akcije, medtem ko si Train to Busan vzame čas še za zgodbo in čustva, ki niso le hipna posledica adrenalinskih mini šokov. Film je naletel na odličen odziv občinstva in kritikov, v delu pa je že ameriški remake, ki bo brez dvoma grozljiv (vendar verjetno ne na pravi način).

Festival korejskega filma je odprl odlični politični triler The Truth Beneath (Bimileun Eobda, 2016), ki je bil predvajan v sklopu filmov korejskih režiserk. Gre za delo znane režiserke Lee Kyoung-mi, tesne sodelavke slavnega Park Chan-wooka – z njim je sodelovala kot soscenaristka pri filmu Naklonjenost gospodični Maščevanje (Chinjeolhan geumjassi, 2005), on pa je nato produciral njeno odštekano in zardelo dramedijo Crush and Blush (Misseu Hongdangmoo, 2008), ki je navdušila korejsko občinstvo in že velja za kultni film. Po osmih letih sta znova združila moči – Park je soscenarist filma The Truth Beneath, v katerem Yeong-hong (Son Ye-jin), predana žena in mati, išče pogrešano hčerko in razkriva ozadje njenega izginotja. Čeprav hčerka izgine že na prvi dan politične kampanje njenega moža Jong-chana (slogan njegove kampanje je »Zaščitimo naše otroke«), jo ta v strahu za svojo politično kariero uradno prijavi kot pogrešano šele dan pozneje, ta poteza pa njegovo prej ubogljivo ženo potisne čez rob. Son Ye-jin briljira v vlogi obupane matere, film pa s kombinacijo odličnega scenarija, scenografije in kinematografije ter pod odločno, a hkrati rahločutno roko Lee Kyung-mi gledalca vse do zadnje minute drži na robu sedeža.

Korejska filmska produkcija je imela v letu 2016 več fokusov, zaradi korejskih političnih neurij zadnjih let pa The Truth Beneath še zdaleč ni bil edini film s tematiko politike in korupcije. Na londonskem festivalu sta bila prikazana še Asura: The City of Madness (Asura, 2016, Kim Sung-su), korejsko klasično krvavi policijsko-politični triler, v katerem skuša skorumpirani detektiv (Jung Woo-sung) preživeti v mestu, ki je poosebitev politične korupcije, ter politični triler Inside Men (Naebujadeul, 2015, Woo Min-ho), kjer v boju proti pokvarjeni politično-gospodarsko-novinarski triadi združita moči tožilec (Jo Seung-woo) in gangster (Lee Byung-hun). Glavnega hudobneža odlično odigra legendarni Baek Yoon-sik, ki se je londonskega festivala udeležil kot častni gost, londonsko občinstvo pa si je lahko med retrospektivo njegovih filmov ogledalo kar nekaj kultnih korejskih filmskih produkcij.